Brezplačna dostava pri spletnem nakupu nad 180 €
Brezplačno vračilo izdelka pri spletnem nakupu v 30 dneh
Brezplačen osebni prevzem - Click & Reserve

Vzdrževanje vrtne kosilnice

naslovna-slika-kosilnice

S primernim vzdrževanjem vrtne kosilnice po končani sezoni bomo zagotovili tudi njeno ustrezno delovanje spomladi, ko se bo začela nova sezona košnje. 


KORAK 1: ODSTRANITEV GORIVA

Najprej odstranimo gorivo iz rezervoarja. Gorivo je visoko vnetljivo, zato morate pri tem postopku paziti, da se ne zgodi kakšna nesreča. Paziti moramo tudi, da bencina ne polijemo po vročem motorju! Ko je rezervoar prazen, zapeljemo kosilnico nazaj na trato, poženemo motor in počakamo, da kosilnica bencin popolnoma porabi. Med zimskim počitkom mora biti torej rezervoar prazen. Razlog: ostanku goriva se čez zimo poslabša vžigalnost − če gorivo pustite v rezervoarju, boste spomladi morda imeli težave z vžigom. 


KORAK 2: ODSTRANITEV STAREGA MOTORNEGA OLJA

Iz še toplega motorja odstranimo olje (toplo olje ima večjo viskoznost in lažje izteče iz motorja). To najlaže storimo tako, da kosilnico obrnemo na glavo in odvijemo pokrovček oljnega rezervoarja in olje ujamemo v primerno posodo. 


KORAK 3: DOLIVANJE NOVEGA MOTORNEGA OLJA

Pred zimskim počitkom morate poskrbeti tudi za ustrezno raven motornega olja. Kosilnico nadalje obrnemo v pravi položaj in nalijemo sveže in ustrezno olje. Priporočamo, da za tip olja preverite v servisni knjižici, ki ste jo prejeli ob nakupu ali pa za ta podatek povprašate ustreznega serviserja. Največkrat se uporablja posebno olje namenjeno za kosilnice. S pokazateljem nivoja, če ga kosilnica ima, ugotovimo količino olja v rezervoarju. Olja mora biti v motorju ravno prav, ne preveč in ne premalo.


KORAK 4: VZDRŽEVANJE VŽIGALNE SVEČKE

Iz cilindra motorja odvijemo vžigalno svečko in kar skozi nastalo odprtino vlijemo od četrt do pol decilitra svežega motornega olja. Počasi povlečemo za vrv zaganjalnika, da se olje porazporedi znotraj cilindra in ga s tem tudi zavaruje. Svečko dobro očistimo, preverimo razmik med elektrodama (lahko jih tudi malenkost pobrusimo) in jo privijemo nazaj v cilinder. V kolikor je svečka že zelo slaba, moramo vstaviti novo. Zaradi olja v cilindru bo spomladi ob prvem zagonu kosilnica nekoliko zadimila, a le do porabe olja, ki smo ga vlili v cilinder. Vsaj enkrat na sezono je potrebno odviti vžigalno svečko in očistiti njene kontakte - elektrode.

slika-1

KORAK 5: VZDRŽEVANJE ZRAČNEGA FILTRA

Pregledati in očistiti morami tudi zračni filter, ki je pravzaprav le penasta gobica. To penasto gobico  operemo v bencinu, odcedimo in posušimo. Zračni filter je ponavadi v plastični škatljici ob motorju kosilnice.

slika-2

KORAK 6: ČIŠČENJE KOSILNICE

Kosilnico je potrebno dobro očistiti. V jeseni moramo poskrbeti, da odstranimo vse ostanke trave, ki so se oprijeli ohišja kosilnice in koles. Le te odstranite z leseno ali s plastično lopatico. 

Z vodnim curkom načeloma ni priporočljivo čistiti, saj lahko zalijemo ležaje, tesnila in motor. Še posebej dobro očistimo spodnjo stran kosilnice.

slika-3

KORAK 7: VZDRŽEVANJE NOŽA

Očistimo in pregledamo tudi nož, če ni morebiti nalomljen, zvit, ali kako drugače poškodovan. Poškodovan nož moramo takoj zamenjati z originalnim rezervnim nožem, saj je poškodovan nož velika nevarnost za tistega, ki kosi! Priporočilo nekaterih proizvajalcev je celo, da bi se nož zamenjal na vsaki dve leti.

Poleg tega ob pripravi kosilnice na zimo preverimo še ostrino noža. Sicer je zelo priporočljivo, da nož nabrusimo vsaj dvakrat na leto. Najbolj optimalno je, da so noži nabrušeni pod kotom 20 stopinj.

Nož založimo s kosom lesa in ga odvijemo s kosilnice. Založimo ga zato, da se nam ne vrti pri njegovem odvijanju. Najlažje boste odvili z ustreznim nasadnim ključem

Pomembno je, da si preden odvijemo vijak in odstranimo nož še ogledamo kako je vstavljen in kakšen je tesnilni obroček, da pri ponovni montaži ne bomo v težavah. 

Da bo kosilnica dobro kosila mora biti nož oster.

slika-4

Paziti moramo, da jekla pri brušenju ne pregrejemo, saj s tem izgubimo njegove prvotne lastnosti. Vmes nož lahko večkrat ohladimo tako, da ga polijemo ali potopimo v mrzlo vodo.  Priporočamo uporabo brusilnega stroja, če pa tega nimate pa lahko uporabite tudi fino pilo.

Pri tem moramo paziti, da obdržimo prvotni kot ostrine in da nož ostane uravnotežen – to pomeni, da sta obe polovici enako težki. Če nista moramo še bolj popiliti težjo stran.

Nož nato vstavimo nazaj in privijemo vijak. Uporabljati moramo vedno le originalne vijake in podložke. Vijak nato privijemo z enako silo, s katero smo ga tudi odvili. Pri tem moramo resnično paziti, da vijak privijemo res dobro, ker se v nasprotnem primeru lahko zgodi nesreča. 

KORAK 8: ZAKLJUČNA ZAŠČITA KOSILNICE

Na kosilnici odstranimo še začetke rje tako, da le te zbrusimo do čistega.  Kosilnico še enkrat očistimo, če smo jo kaj zamazali in z naoljeno krpo obrišemo spodnji del kosilnice in nož. Z oljem tako zaščitimo kovinske dele proti rjavenju.

Na koncu podmažemo še ležaje kolesc. Za podmazovanje žic pa ne nikakor uporabljamo olja, ampak lahko uporabimo WD40.

Tako, kosilnica je pripravljena na novo sezono! 


Kaj potrebujemo?

Orodje

Material