Brezplačna dostava ob spletnem nakupu nad 30,00 € Več
Primerjalnik izdelkov:
Primerjalnik izdelkov:

Pečen krompir s čemaževim pestom in šparglji


Čemaž uživamo surov ali pa ga na hitro termično obdelamo, da ne izgubi preveč koristnih snovi. Če ga na hitro prepražimo na maščobi, izgubi ostrino in njegov okus postane sladek.

Čemaž vsebuje veliko žveplovih spojin (ki mu dajejo tudi vonj), mineralov, vitaminov, klorofila…in je prava pomladna zakladnica hranil. Čemaž odlično »pospravlja in čisti« prebavni sistem (vpliva na jetra, žolčnik, izločanje prebavnih sokov, odstranjuje škodljive mikroorganizme iz črevesja,…) – naredi dobro pomladno čiščenje prebavil. Ima pa tudi blagodejni učinek na kri, ožilje in nivo holesterola. Deluje tudi proti spomladanski utrujenosti in izboljša delovanje možganov.

Šparglji odvajajo vodo, čistijo in podpirajo optimalno delovanje prebavil (ker vsebujejo ogromno vlaknin, ki so jih naše črevesne bakterije zelo vesele). Vsebujejo tudi veliko mineralov, vitaminov in drugih koristnih snovi. Hkrati pa imajo zelo malo kalorij.


Za 4 osebe potrebujemo: 

  • 4 srednje do večje krompirje
  • 300 g zelenih špargljev
  • Sol, poper

Špargljem olupimo oleseneli del, če ga imajo, in jih narežemo na 3-4 cm dolge kose.

Če imamo stari krompir, ga najprej skuhamo, olupimo, narežemo na kose in damo v namaščen pekač. Krompirju dodamo šparglje in skupaj pečemo 15-20 minut na 200 stopinjah, da se krompir lepo zapeče.

Če imamo mladi krompir, ga očistimo, narežemo, damo v namaščen pekač in v pečico segreto na 200 stopinj za 15 min. Krompir vzamemo iz pečice, ga premešamo, dodamo šparglje in skupaj pečemo še 15 minut.

V obeh primerih potem vzamemo krompir s šparglji iz pečice in malo pohladimo, samo za par minut. Posolimo, popramo in dodamo čemažev pesto (recept spodaj) – naj ga bo kar precej, priporočam vsaj  1 veliko žlico pesta na osebo. Vse skupaj premešamo in postrežemo s skledo solate. Ta jed se odlično poda tudi k pečeni ribi.


Čemažev pesto

  • Šopek čemaža
  • 3-5 žlic hladno stisnjenega olivnega olja
  • Pest indijskih oreščkov

V sekljalniku paličnega mešalca sesekljamo indijske oreščke. Čemaž najprej narežemo z nožem in ga dodamo indijskim oreščkom. Vse skupaj sekljamo, toliko časa, da se čemaž premeša z oreščki in dobimo gosto homogeno zmes. Če se nam čemaž lepi na stene posodice, sekljalnik vmes ustavimo, z žico postrgamo maso navzdol in nadaljujemo. Ko imamo homogeno zmes, dolijemo 3 žlice olivnega olja in zmešamo. Če se nam zdi pregosto, lahko dolijemo še 1-2 žlici olja. Cilj je, da dobimo res gost pesto.

Pesta lahko naredite tudi malo več, ga shranite v čist steklen kozarček in spravite v hladilnik. Pesto je odličen na različnih jedeh in v namazih.

Sveže pripravljen pesto je veliko bolj blagega okusa (manj ima okusa po česnu, je pa malo pikanten), kot kasneje, ko nekaj časa stoji.

Indijske oreščke lahko zamenjamo s sončničnimi semeni ali pinjolami.


RECEPTI ZA PRIPRAVO ZDRAVIH OBROKOV

Eirene je naša ambasadorka zdrave prehrane. Kot svetovalka za domačo kulinariko, z nasveti in uporabnimi triki svetuje za maksimalno kakovostno pripravo hrane. Pa dober tek!

Nazaj na vrh Nazaj na vrh
Primerjalnik izdelkov:
Dodaj v košarico
Kategorije izdelkov

Košarica

Izberite svoj najbližji trgovski center

Za izbran trgovski center vam bomo samodejno prikazovali zaloge.

Zdravo

Ste že nakupovali v Merkur spletni trgovini?

Prijava

Še niste nakupovali v Merkur spletni trgovini?

Ustvarite račun in nakupite hitreje.
Ob registraciji si lahko ustvarite tudi Merkurjevo kartico zaupanja, s katero si zagotovite dodatne prihranke.

Registracija

Zaloga v trgovskih centrih

Prikaz zalog je informativne narave. Točen podatek dobite v izbranem trgovskem centru.

Brezplačna pomoč pri nakupu
Brezplačna pomoč pri nakupu
080 88 01
Kuhinja
Kopalnica
Gradnja in obnova
Vrt in okolica
Prazniki
Ne spreglejte